Welcome to akmal.hussain87

Welcome to akmal.hussain87

Wednesday, December 03, 2008

Bulanku Tersenyum Indah


















............................................................

Skrg ni tgah cuti semester. Aku rase diri aku mcm org nomad pulaks asyik kehulu kehilir,huhuhu..kejap kt pahang, kejap kt pj, kt wangsa maju, kt saujana putra pastu ulang balik..huhu..pening2.. tp tkpela..ni baru la cuti sakan bunyinye..adush..rindunye dgn kawan2. ape la yg kwn2 aku wat skrg ye?? Especially..erm2..hihi..my secret la. Baru ingat nk msg roomate, tp msg dia lak smpi dulu. Mcm taw2 je aku nk msg ko ye zana.



its okla..sebenarnye aku nk tulis pasal bulan. skrg ni siang, xde bulan,tp aku nk tulis ttg bulan jugak. (.^_^.) Mesti dunia riuh mengatakan ttg ape yg berlaku mlm semalam kn..ni ttg bulan. tp bukan pasal cerita tv "tentang bulan" jugak bukan pasal kuih bulan.. new year lmbt lg la..huhu. tp ni ttg indah bulan.


Aku cume nak berkongsi ape yg berlaku malam kelmarin. Time tu aku kat seksyen 10,wangsa maju. Antara pukul 8.30- 9.00 berlaku sesuatu keajaiban yang aku x pernah nmpk sebelum ni. Pemandangan bulan tersenyum. Mmg jelas bulan tu tersenyum. Time tu aku dengan kak.iezan n uncle khairil nk makan dkt kedai makan bwh flet abg aku. Tgah tunggu oder sampai kami pun borak punya borak sampai la ade sorang jiran aku ni(merangkap bakal mak mentua aku, hihi..ooppss..). tkpela..dia suruh aku tgok bulan senyum. Mula2 aku ingat dia main2 je nk kacau kami borak, tp bile aku pandang belakang “Allahhuakbar”..besarnye keagungan Allah. Thanks mak cik. (.^_^.)




Selama ni mmg aku selalu memuji keindahan bulan. Bulan mengingatkan aku pada kawan dan bulan jugak mengingatkan aku pada kenangan2 itu. Aku ingat hanya bulan penuh yang cantik dan menarik, tp rupenye aku mmg silap. Cantiknye bulan tu tersenyum. Bulan sabit tu jd mulut, 2 bintang jd mate. Aku cube tangkap gambar bulan tu dr hset aku tp x clear. Almaklumlah hset chokia’ huhuhu..tp aku dpt jugak pic ni dr email seorang kawan. kt atas tu ade 2 pic pemandangan yg aku dapat tgok dalam beberape minit.cantik kn.. aku percaya, ape saja yg Allah cipta adalah cantik dan istimewa..


aku berdoa akan dpt tgok bulan secantik ini lagi. insya-Allah..

No comments: